اخبار و رویداد, استرالیا

بعد از کانـادا و انگلستان، استرالیا اقدام به کاهش پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌کند

دولت کارگر قانونی در سیستم ویزای دانشجویان بین‌المللی را که نشان میداد دانشجویانی که علاقه‌مند به اقامت دائم در استرالیا بودند، از دریافت ویزا منع می‌کرد، لغو کرده است.

دانشجویان بین‌المللی به زودی قادر خواهند بود به صورت گسترده برای اقامت دائم در استرالیا در چارچوب یک بازنگری اساسی جدید در سیستم مهاجرت، افدام کنند..

دانشجویان بین‌المللی که به استرالیا می‌آیند، تحت این قانون جدید دولت جدید آلبانیز، راه آسان‌تری برای اقامت دائم خواهند داشت.

از طرف دیگر، با تعیین محدودیت‌های جدید استرالیا تنها به دنبال جذب دانشجویان واقعی است که هدف آنها برقراری یک شغل در استرالیا است، زیرا دولت اختیار دارد تا بر اساس مهارت‌های مورد نیاز تصمیم بگیرد چه کسی می‌تواند بماند.

در ماه مارچ، قانون شرط ارائه دلایل محکم برای نشان دادن عدم تمایل به ماندن در استرالیا پس از تحصیل (GTE )  که به طور خودکار دانشجویان بین‌المللی را از ورود ممنوع می‌کرد که اگر آنها برنامه پنهانی برای ماندن و کار کردن داشتند، حذف خواهد شد.

در میان بحران هزینه زندگی که توسط رشد جمعیت تشدید شده است، آقای تهان گفت که دولت در آخرین سال مالی رکورد 577,295 ویزای دانشجویی صادر کرده است که باعث سرعت مهاجرت سالانه به رکورد518000  نفر کرده است.

در پی اجلاس اخیر ویزات مشاغل استرالیا ؛ در سپتامبر 2022، که در آن دولت وقت افزایش ویزاهای مهاجرت دائم از 160,000 به 195,000 را اعلام کرد، تعداد درخواست‌های ویزای دانشجویی اعطا شده از تقریباً 30,000 به 95,000 از اکتبر تا دسامبر افزایش یافت.

از همین رو ، دولت قصد دارد نرخ ورود دانشجویان بین المللی را کاهش دهد . وزیر مهاجرت و شهروندی، اعلام کرده  که سیاست مهاجرتی حزب کارگر، باعث شده استرالیایی‌ها مجبور به تحمل کمبود مسکن و افزایش اجاره‌بها شوند.

داده‌های اخیر نشان می‌دهند که ویزاهای دانشجویی با روند افزایشی رد می‌شوند، به طوری که یک از پنج درخواست در نیمه دوم سال 2023 رد شده است.

منابع دولتی گزارش داده‌اند که نرخ تایید ویزاهای دانشجویی در ژانویه 2024 ،  30 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

معاون سابق وزارت مهاجرت، عبدال رزوی می گوید” دولت اکنون به شدت به تعداد زیادی از رد شدن‌های دانشجویی وابسته است.”

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *