مقاله, استرالیا

چطور در استرالیا پس انداز کنیم؟

چطور در استرالیا پس انداز کنیم؟

چطور در استرالیا پس انداز کنیم؟

وقتی به عنوان یک دانشجوی بین المللی تحصیل میکنید هر دلار ارزش داره! همونطوری که میگن: قطره قطره جع گردد وانگهی دریا شود. با کی دی اینترنشنال همراه باشید

  1. محل سکونت

میتونین برای این که هزینه ای که صرف محل سکونتتون میکنید کمتر باشه و پس انداز داشته باشید، خونه رو به صورت مشترک با چند تا از دوستانتون اجاره کنید.

پس میتونید در وبسایت هایی مثل Gumtree  و flatmates.com به دنبال خونه بگردید و در آنجا محل های سکونت مشترک رو پیدا کنید.

اگر میخواین بیشتر پولتون رو پس انداز کنید میتونید اتاقتون رو هم مشترکا استفاده کنید. بیشتر دانشجویان بین المللی از در آپارتمان های مشترک در طول تحصیلشون زندگی میکنند.

  1. حمل و نقل و رفت و آمد

الف)بهترین روش پس انداز کردن در این حیطه اینه که خونه و محل زندگیتون رو نزدیک دانشگاه و یا محل کارتون انتخاب کنید.

ب) ولی اگر این امکان رو ندارید میتونید از امتیاز هایی که برای حمل و نقل دانشجویان بین الملی ارائه میشه اسنتفاده کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از ایالت ها این امتیاز رو ارائه میدن.

ج) اگر نمیخواین از حمل و نقل عمومی استفاده کنید و محل زندگیتون هم نزدیک دانشگاه نیست ما به شما توصیه میکنیم که دوچرخه بگیرید. میتونید دوچرخه های ارزونی رو از سایت هایی مثل KMART  یا GUMTREE پیدا کنید.

د) در برخی شهر ها هم رفت و آمد در ساعت های خلوت نسبت به ساعت های دیگه ارزون تره. پس اگر میخواین پس انداز کنید به زمان رفت و آمدتون هم توجه کنید. و چون خرید ماشنی در استرالیا خیلی گرون هست ما به شما توصیه نمیکنیم که در استرالیا ماشین بخرید.

  1. مواد غذایی

ما برای زنده موندن باید غذا بخوریم. پس باید بخشی از درآمدمون رو صرف مواد غذایی کنیم.

الف) توصیه ی ما به شما این هست که مواد غذایی رو به صورت عمده خریداری کنید.تعدادی از فروشگاه هایی که قیمت های مناسبی دارند فروشگاه های Woolworth، Coles  و Aldi و AGA هستند. بیشتر دانشجویان بین المللی تمایل دارند که از Aldi   خرید کنند  چون ارزون ترین فروشگاه در استرالیا ست.

ب)گر از این فروشگاه ها خرید میکنید برای دریافت کارت rewards و flybuys  ثبت نام کنید چرا که برای خرید مداوم به شما امتیازات اضافه میدهند.

ج) حالا اگر از هر سوپرمارکت و فروشگاهی خرید میکنید بهتره که آخر روز خریدتون رو انجام دهید.

د) برای برخورداری از 5% تخفیف موادغذایی ا در سرویس هایی مثل shopback  و cashrewards  ثبت نام کنید. میتونید از این وبسایت ها کارت هدیه بگیرید و خریدتون رو با این کارت ها انجام بدید.

 

 

 

  1. پوشاک

الف) توصیه ی ما برای پس انداز در این بخش اینه که خارج از فصل لباس هاتون رو بخرید. لباس های زمستونی رو تابستون ها بخرید و لباس های تابستونی رو در زمستون!

ب) همچنین میتونید از فروشگاه هایی مثل Salvos  و vinnies  خرید کنید.

ج) همچنین میتونید خرید ها رو در مناسبت های خاص انجام بدید که محصولات شامل تخفیف شدند. مثل کریسمس، روز استرالیا، بلک فرایدی و فروش آخر سال مالی!

 

 

 

  1. کارهای بانکی

الف) بیشتر دانشجویان بین المللی میتوانند حساب بانکی خودشون رو بدون پرداخت هیچ هزینه ای افتتاح کنند. پس اگر قصد افتتاح حساب دارید حتما توجه کنید که هزینه ای نداشته باشد.

ب) اگر میخواهید سودی به سپرده ی شما تعلق بگیرد باید تحقیق کنید که کدام بانک به سپرده ها سود میدهد.

ج) برای انتقال پول هم میتوانید از سروس هایی مثل Western union  و MoneyGram استفاده کنید.

 

  1. رستوران رفتن

بیرون غذا خوردن در استرالیا به صورت مدارم میتونه هزینه ی زیادی براتون داشته باشه. پس بهتره که بیشتر آشپزی کنید.

اما وبسایت هایی مثل Scoopon  و Groupon به دنبال تخفیف هایی که در رستوران های مختلف ارائه میشه باشید. مخصوصا در رستوران هایی که در اطراف دانشگاه ها هستند.

 

  1. آرایش و پیرایش

الف) همیشه اگر کارت دانشجویی همراهتون هست ، از سالن ها درخواست تخفیف دانشجویی کنید.

ب) موسسه های آموزش پیرایشی هم هستند که پول بسیار کمی از شما دریافت میکنند و یا پیرایش موهاتون رو به صورت رایگان انجام میدهند.

ج) نکته حائز اهمیت دیگه اینه که در روزهای هفته به آرایشگاه برید و نه در آخر هفته ها.

 

  1. تفریح

بلیت سینما در استرالیا تقریبا گران است. میتونه به اندازه ی 25$ برای هر نفر هم باشه. اما سینما ها در طول روزهای هفته بلیت های ارزان تری ارائه میدهند.  بیلت ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه ارزان تر هستند. وبسایت هایی مثل Scoopon  و Groupon برخی اوقات بلیت های ارزان تری هم ارائه میدهند.

 

 

  1. کتاب های درسی

 

به جای خرید کتاب ها سعی کنید آن ها را از کتابخانه ها به امانت بگیرید. چون شما از هر کتاب حداکثر برای یک ترم استفاده میکنید به امانت گرفتن کتاب های ایده ی بهتری است. اما متاسفانه بسیاری از اوقات این کتاب ها در کتابخانه ها موجود نیستند و یا به امانت گرفته شده اند. پس بهتر است به دنبال کتاب های دست دوم و یا استفاده شده در وبسایت هایی مثل Gumtree باشید.

همچنین بهتر است از نسخه های رایگان نرم افزار هایی مثل آفیس استفاده کنید.

 

  1. باشگاه و کلاس های ورزشی

برای حقظ تناسب اندامتون در استرالیا بهتره ورش های مثل پیاده روی ، دویدن و یا ورزش هایی در پارک های محلی رو انجام بدین. همچنین میتونید در شوراهای محلی به دنبال باشگاه هایی باشید که حف عضویت کمتری دارند.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *