استرالیا, مقاله

چطور در استرالیا دوست پیدا کنیم؟

چطور در استرالیا دوست پیدا کنیم؟

 

چطور در استرالیا دوست پیدا کنیم؟

وارد استرالیا شدی و هیچکس رو نمیشناسی؟ نگران این هستی که چطور دوست پیدا کنی؟ در این مقاله 10 راهی که میتونی دوستای خوبی در استرالیا پیدا کنی رو مورد بررسی قرار میدیم.

 

  1. دانشگاه

به عنوان یک دانشجوی بین المللی اولین مقصد شما برای ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف، موسسه ی آموزشیتون هست. برای این که بتونید در دانشگاه دوست پیدا کنید، بهتون توصیه میکنیم در روز Orientation day حضور داشته باشید. اگر بخواهیم به طور کلی بگیم Orientation Day  روزی هست که به دانشجویان برای ورود به دانشگاه خوش آمد میگویند و توضیحات لازم درباره ی دانشگاه رو به آنها ارائه میدهند.

راه دیگه برای پیدا کردن دوست، روز اول شروع کلاس هاتون هست. دقیقا مثل روزهای اولی که در مدرسه در ایران دوست پیدا کردید.

همچنین میتونید در باشگاههای دانشجویی عضو بشین و در فعالیت ها و جلسات باشگاه ها شرکت کنید. نه تنها میتونید از این فرصت برای کسب تجربه در برقراری ارتباط با افراد مختلف  با فرهنگ ها و پیش زمینه های متفاوت استفاده کنید، بلکه میتونید دوستای خوبی پیدا کنید.

همچنین شرکت کردن در ایونت های مختلفی که دانشگاهتون برگزار میکنه میتونه راهی برای تقویت نتورکتون باشه. پس اگر اطلاعیه ای درباره ی برگزاری کارگاه، سمینار و یا کنفراس در دانشگاه دیدین حتما شرکت کنید!

 

  1. محل کار

یکی دیگه از مکان های رایج برای پیدا کردن دوست در استرالیا محل کار هست. همکار های در استرالیا معمولا بعد از کار با هم وقت میگذرونند. میتونید از این فرصت برای رفتن به سینما، بولینگ و یا رستوران با همکاراتون استفاده کنید. بعضی شرکت ها هم به صورت خودجوش برنامه هایی مثل تور های یک روزه، ورزش کردن، باربیکیو و برنامه های خانوادگی برای تقویت روحیه ی تیمی بین کارمندان ترتیب میدهند.

  1. محل زندگی

محل زندگیتون میتونه تاثیر زیادی روی افرادی که باهاشون آشنا میشوید داشته باشه. گزینه های زیادی برای انتخاب محل زندگی پیش روتون هست: مثل خوابگاه دانشجویی، اقامت با خانواده ی های استرالیایی (Homestay) و یا اجاره ی خانه. اماباید اون گزینه ای رو انتخاب کنید که برای بودجه، سبک زندگی و شرایطتون مناسب باشه.

خیلی از دانشجویان از خوابگاه ها برای اقامتشون استفاده میکنند که از هتل ها و اجاره ی خانه و اتاق هزینه ی کمتری داره و هم موقعیت مناسبی برای آشنایی با افراد جدید رو براتون فراهم میکنه.

همچنین خوابگاه های دانشجویی برای اقامت دانشجوها ترتیب داده شده اند که تمام نیاز های دانشجویان را برطرف میکنند. اگر قصد زندگی در خوابگاه رو دارید حتما در ایونت هایی که خوابگاه ها برگزار میکنند شرکت کنید. همچنین با برقراری ارتباط با دانشجویان از سراسر جهان میتونید مهارت زبان انگلیسیتون رو تقویت کنید.

  1. گروه های فیسبوک و واتسپ

یک راه دیگه برای پیدا کردن دوست در استرالیا شبکه های اجتماعی هستند. مخصوصا گروه های واتسپ و فیسبوک چرا که از محبوب ترین برنامه ها در استرالیا هستند! میتونید در برنامه هایی که ترتیب میدن شرکت کنید و با افراد جدید ارتباط برقرار کنید. گر میخواهید شخصی رو ملاقات کنید حتما قرار ملاقات رو در کافه ،رستوران و مکان های عمومی بذارید که از امنیت خودتون مطمئن بشید.

 

 

  1. ایونت های اجتماعی

بیشتر شهر های استرالیا برنامه هایی مثل جشنواره ی غذا، نمایشگاه ها و ایونت های آموزشی دیگه در طول سال ترتیب میدهند. در آن ها شرکت کنید و با افرادی که حضور دارند ارتباط برقرار کنید. در سایت شورای محلیتون میتونید همه ی این برنامه ها رو پیدا کنید. همچنین در این وبسایت میتونید لیست برنامه هایی که در حال برگزاری هستند رو مشاهده کنید. چون استرالیا یکی از چند فرهنگ ترین کشور های دنیا هست میتونید در برنامه های فرهنگی هم شرکت کنید. مثل سال نوی چینی، جشنواره ی دوالی هندی و جشنواره های اسپانیایی و یونانی.میتونید با کار کردن در آنها یا صرفا حضورتون افراد جدید رو ملاقات کنید. این برنامه ها معمولا رایگان هستند و میتونید اونهایی رو انتخاب کنید که نزدیک محل زندگیتون هستند تا مجبور نباشید زمان طولانی رو تا آنجا در مسیر باشید.

 

 

 

  1. کار داوطلبانه

کار داوطلبانه میتونه بسیار وقت گیر باشه و درآمدی هم نداره اما انجامش خالی از لطف نیست. در حین انجام کار داوطلبانه میتونید با افرادی آشنا بشید که ارزش ها و اهداف مشترکی مثل شما دارند مثل کمک به دیگران. میتونید به افراد ناتوان، سالخورده کمک کنید و یا به جمع سازمان های کارهای داوطلبانه بپیوندید.

مردم استرالیا برای این کارها ارزش زیادی قائل هستند و همچنین میتونید از این تجربه ها در رزومه تون استفاده کنید.

در این وبسایت میتونید کارهای داوطلبانه رو ببینید.

 

  1. ورزش

استرالیایی ها ورزش هایی مثل فوتبال، کریکت، هاکی ، راگبی و هر ورزشی که فکرش رو بکنید رو دوست دارند. با ورزش کردن هم میتونید افراد جدید رو ملاقات کنید و هم سالم و خوش اندام باشید. میتونید در وبسایت شورای محلی و یا گوگل باشگاه های ورزشی رو پیدا کنید. همچنین میتونید با ثبت نام در کلاس های رشته ی ورزشی مورد نظرتون با افراد جدید آشنا بشید.

 

  1. عبادتگاه ها

عبادتگاه ها علاوه بر فراهم کردن موقعیت برای ارتباط با خدا، موقعیت ارتباط با افراد هم عقیده تون رو فراهم میکنند. در استرالیا مسجد ها، کلیساها و عبادتگاه های مختلفی وجود دارند که میتونید در مراسم هاشون شرکت کنید.

  1. کتابخانه ی محلی

اگر علاقه مند به مطالعه ی کتاب هستید خبر خوب اینه که کتابخانه های زیادی در استرالیا وجود داره. با حضور درکتابخانه علاوه بر خواندن کتاب های مورعلاقتون میتونید با افرادی که سلیقه ی مشابهی در خواندن کتاب دارند آشنا بشید. کتابخانه ها تور، برنامه و ایونت های مختلفی برگزار میکنند که میتونید در آنها شرکت کنید.

 

 

 

 

 

  1. گردهمایی ها

در استرالیا ملاقات های گروهی زیادی انجام میشه که میتونید زمان و مکان برگزاریشون رو در وبسایت های meetup.com و Eventbrite.com.au پیدا  کنید. اکثر این گردهمایی ها رایگان هستند که میتونید با توجه به علاقتون انتخابشون کنید.

 

این هم از راه های پیدا کردن دوست در استرالیا! حتما بهمون بگیم از کدوم یک از این راه ها برای پیدا کردن دوستاتون استفاده کردین.

رزرو مشاوره با کارشناسان موسسه دانش و توسعه بین الملل

شماره تماس موسسه :۰۲۱۹۱۰۰۲۳۶۳

 

0 0 رای ها
مجموع امتیاز ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها